15 Σεπ 2009

Božidar Bandovic (Serbia, 1997-1998)

ΜΠΟΖΙΝΤΑΡ ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ (1997-1998)

Ο Μπόζινταρ Μπάντοβιτς γεννήθηκε στις 30/08/1969. Από μικρός στα "βάσανα", αφού σε ηλικία μόλις εννέα ετών ήταν μέλος της ομάδας παίδων της Σουτιέσκα, στην οποία παρέμεινε μέχρι και το 1986. Εκείνη τη χρονιά η οικογένεια Μπάντοβιτς μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί αγωνίστηκε με την ομάδα των Σεντ Λιούϊς Στρίμερς, όπου - αγωνιζόμενος ως ακραίος επιθετικός - σκόραρε συνολικά 41 γκολ και έγινε το "πουλέν" των οπαδών, αν και ένας εκ των νεαρότερων παικτών. Το 1988 θα φύγει από τις Ηνωμένες Πολιτείες και θα περιπλανηθεί στο Βέλγιο όπου δεν θα καταφέρει τίποτε το αξιόλογο και το 1989 θα επιστρέψει στην Γιουγκοσλαβία όπου θα υπογράψει επαγγελματικό συμβόλαιο με τον Ερυθρό Αστέρα.

Στον Αστέρα έμεινε μια πενταετία. Δεν ήταν μέλος της ομάδας που κατέκτησε το κύπελλο πρωταθλητριών το 1991, καθώς είχε δοθεί δανεικός εκείνη την περίοδο. Επέστρεψε στην ομάδα το καλοκαίρι του 1991, τότε που ο Αστέρας άρχισε να αποσυντίθεται και ήταν βασικό στέλεχος της ομάδας που κατέκτησε το κύπελλο Σερβίας το 1993. Η σεζόν 1993-1994 ήταν η τελευταία του στη γεννέτειρα του, καθώς η επόμενη σεζόν τον βρίσκει στη χώρα μας για λογαριασμό του Εθνικού Πειραιώς. Ο Μπάντοβιτς - που στο μεταξύ είχε οπισθοχωρήσει στη θέση του δεξιού μπακ, ενώ ενίοτε έπαιζε και χαφ - έκανε δύο καλές σεζόν με τη φανέλα του Εθνικού ώσπου το καλοκαίρι του 1996 έδωσε τα χέρια με τον Σάκη Σταυρόπουλο και υπέγραψε στον Πανηλειακό. Πραγματοποιεί καλές εμφανίσεις και ο τότε προπονητής του Ολυμπιακού, Ντούσαν Μπάγεβιτς - που έψαχνε παίκτη για να "ντουμπλάρει" τον Δημήτρη Μαυρογενίδη μιας και είχε για "σουτ" τον Βόσνιο Μίρσα Βαρεσάνοβιτς - τον "σταμπάρει" και το καλοκαίρι του 1997 τον φέρνει στο λιμάνι.

Τα ρεπορτάζ έλεγαν πως ο Μπάντοβιτς θα μπορέσει να πλαισιώσει επάξια τον Στέλιο Γιαννακόπουλο, αφού ήταν σχετικά γρήγορος, είχε δυνατό πόδι και εξαιρετική σέντρα - πράγματα που είχε δείξει τόσο στον Εθνικό, όσο και στον Πανηλειακό. Στον Ολυμπιακό πάντως σε καμμία περίπτωση δεν το έδειξε, αφού ελάχιστες είναι οι καλές στιγμές που έχει να θυμηθεί ο κόσμος της ομάδας απ'τον Σέρβο. Κάποια "κακά παιδιά" - γνωστά και μη εξαιρετέα, εκείνη την εποχή - θέλοντας να καταδείξουν πως έχει... θέμα με τα αμυντικά του καθήκοντα, τον αποκαλούσαν "Μπάζοβιτς". Στον Ολυμπιακό δεν στέριωσε, έμεινε μόλις μια σεζόν (1997-1998), κατέκτησε το πρωτάθλημα ως παίκτης του Θρύλου και το καλοκαίρι του 1998 μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη για λογαριασμό του ΠΑΟΚ. Τον Νοέμβριο του 1999 θα ξαναανταμώσει με τον Ντούσαν Μπάγεβιτς ο οποίος ανέλαβε τον ΠΑΟΚ και η κατάληξη θα'ναι η ίδια : Το καλοκαίρι του 2000, ο Μπάντοβιτς αποτέλεσε παρελθόν για τον ΠΑΟΚ...

Επέστρεψε στον Πανηλειακό όπου είχε μια μέτρια χρονιά και το καλοκαίρι του 2001 μεταπήδησε στον Εθνικό Αστέρα. Δεν έπαιξε πολύ και πήρε απόφαση τελικώς να σταματήσει το ποδόσφαιρο στο τέλος της σεζόν σε ηλικία 33 ετών, όπερ και εγένετο. Παρακολούθησε κάποια μαθήματα προπονητικής και δίδασκε τα καλοκαίρια σε σχολές ποδοσφαίρου νέων και σε ερασιτεχνικά πρωταθλήματα. Με τον αδελφό του, Νεμπόϊσα Μπάντοβιτς, διατηρούσαν και μια ακαδημία ποδοσφαίρου στις Ηνωμένες Πολιτείες, την "Nebo Pro Soccer Academy" που έδρευε στο Χιούστον.

Στον Ολυμπιακό επανήλθε το Σεπτέμβρη του 2005 ως στέλεχος του τμήματος scouting, θέση που διατηρούσε μέχρι και τις 15/09/2009, όταν ο Σωκράτης Κόκκαλης απέλυσε τον προπονητή της ομάδας, Τιμούρ Κετσπάγια και του έδωσε το χρίσμα του υπηρεσιακού προπονητή μια ημέρα πριν την αναμέτρηση με την Άλκμααρ για την πρώτη αγωνιστική των ομίλων του Champions League.

Στις πρώτες του δηλώσεις ως προπονητής του Ολυμπιακού, ο Μπάντοβιτς δήλωσε : "Δεν μπορώ να σας πω κάτι συγκεκριμένο αυτό θα το κρατήσω για μένα. Είμαι 4 χρόνια και έχω δουλέψει με πολλούς προπονητές. Έχω κάποιες σκέψεις δικές μου και θα μιλήσουμε. Εγώ θέλω να βοηθήσω με τις γνώσεις που έχω και με τους παίκτες. Δεν το περίμενα ούτε εγώ. Με πήραν τηλέφωνο το πρωί. Δεν έχω δουλέψει σαν πρώτος προπονητής. Είμαι τελειομανής, έχω πάει σε σχολές, έχω δουλέψει με καλούς προπονητές, έχω γνώσεις και πιστεύω στον εαυτό μου. Σίγουρα είναι μια ευκαιρία και θέλω να προσφέρω στην ομάδα και να πάει στο επίπεδο απόδοσης που μπορεί. Δεν μπορεί να αλλάξει πολλά ο προπονητής. Θα προσπαθήσουμε ότι μπορούμε να κάνουμε σε μια ημέρα. Ήταν ξαφνικό σ αυτή την δουλειά σήμερα είσαι αύριο δεν είσαι. Το καταλαβαίνω και εγώ θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο πολύ μπορώ. Δεν είναι σωστό να μιλήσω για την απομάκρυνση του κυρίου Κετσπάγια γιατί είμαι 4 χρόνια στην ομάδα και δεν ξέρω και εγώ πόσοι προπονητές έχουν περάσει. Όλους τους έχουμε στηρίξει και με τα καλά τους και με τα κακά τους κι αυτό κάναμε και με τον κύριο Κετσπάγια. Από κει και πέρα δεν ξέρω τι θα γίνει. Αυτή τη στιγμή έχουμε την σημερινή προπόνηση και δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Σε κάποια παιχνίδια η απόδοση δεν ήταν τόσο καλή. Τώρα έχουμε πολλά παιχνίδια και θα κάνουμε ότι μπορούμε για να εμφανιστεί καλύτερη η ομάδα. Σίγουρα υπάρχει πίεση αφού ο Ολυμπιακός είναι μια πολύ μεγάλη ομάδα. Αυτή όμως είναι η δουλειά μας και δεν παίζει ρόλο πόσο θα είμαι στην ομάδα, 2 μέρες ή παραπάνω. Τώρα όλοι μαζί οι παίκτες και ο κόσμος πρέπει να μας βοηθήσει".

Ο Μπάντοβιτς - αν και δεν έκανε και πολλά - τα κατάφερε, ο Ολυμπιακός κέρδισε με 1-0 και η διοίκηση με γρήγορες κινήσεις βρήκε τον αντικαταστάτη του Κετσπάγια που ήταν ο παλιός μεγάλος άσος της Βραζιλίας, Ζίκο. Ο Μπάντοβιτς διατηρήθηκε στον πάγκο και στον αγώνα πρωταθλήματος με τον ΠΑΟΚ στην Τούμπα, σε μια προσπάθεια της διοίκησης να μη φθαρεί ο Ζίκο από τυχόν αρνητικό αποτέλεσμα. Με τον Μπάντοβιτς στον πάγκο ο Ολυμπιακός κέρδισε 1-2 και μέσα στην Τούμπα, με τον Μπάντοβιτς να κάνει το "2 στα 2" πριν επανέλθει στο κανονικό του πόστο και πάλι, στο τμήμα scouting.